Indskoling

Spor I (indskolingen) 0.-3. årgang

På skolen har 0.-1. årgang deres daglige gang i bygning IA og 2. – 3. årgang er i bygning IB.

Begge bygninger er for nyligt blevet renoverede, og der er lavet spændende læringsmiljøer med farvestrålende talslanger på gulvet, plancher og kort på væggene mm. Toiletterne er dekorerede med store dyremotiver, som appellerer til de mindste børn.

I spor I foregår frikvartererne udendørs, og her er der store arealer at boltre sig på. Der er forskellige legeredskaber samt bakker med træer og buske. I frikvartererne er der 3 – 4 kendte voksne, som har tilsyn med børnene.

Traditioner i spor I:

• Første skoledag i egen klasse med klassens lærere og et fælles arrangement i hallen for hele skolen
  • Fælles morgensang en gang ugentligt: tirsdag for 0. – 1. klasse og torsdag for 2. – 3. klasse
  • Motionsdag fælles i sporet
  • Luciaoptog ved 4. årgang
  • Bedsteforældredag med julehygge, hvor både egen klasse og sporet pyntes op til jul
  • Store billedkunstdag
  • Julegudstjeneste i Havdrup Kirke
  • Sidste dag inden jul med hygge i egen klasse
  • Nytårskur i sporet
  • Fastelavn
  • Tre omlagte uger hvor der arbejdes på tværs af klasser og årgange
  • Åbent hus
  • Grøn dag før sommerferien

I spor I er der fokus på:

Arbejdet med skolens værdier: fællesskab, ansvarlighed, trivsel og faglighed. Læs mere her

Tryghed for alle børn i indskolingen. Lærere og SFO pædagoger arbejder tæt sammen om klassens trivsel. Bl.a. bliver der arbejdet med Maryfondens ”Fri-for-mobberi”, som vi her på skolen kalder ”Gode venner”. Den samme pædagog følger børnene fra de begynder i april før 0. klasse til og med marts i 3. klasse. Pædagogen er med i undervisningen 5 -10 lektioner om ugen, og de anvender co-teaching i samarbejdet.

Den gode overgang fra børneinstitutioner til SFO og skole. Se brobygningsfolderen her

Gode frikvarterer for alle. Lærere og pædagoger fra indskolingen har tilsyn, så børnene altid har en kendt voksen i nærheden.

Faglig progression i fagene og sammenhæng med mellemtrinnet.

Venskabsklasser, hvor store og små elever er sammen og lærer af hinanden. Se folder om venskabsklasser her

Leg og læring, bevægelse i undervisningen, hvor udeområderne og det indendørs læringsmiljø bliver brugt.

Forventningsfolder

Shape Created with Sketch.