Udskoling

Spor U (udskolingen) 7.-9. årgang

På skolen har 7.-9. årgang deres daglige gang i bygning U.

Her er omdrejningspunktet sporets storrum, hvor eleverne i frikvartererne boltrer sig med bordtennis, bordfodbold og hygge. Storrummet har flere muligheder for gruppearbejdspladser, og bliver brugt meget i løbet af skoledagen. Eleverne har desuden egen terrasse (den er bygget af en tidligere klasse i forbindelse med projekt ”Kloge hænder”) og multibane.

Fra skoleåret 2020/2021 er Havdrup Skole en MOT-skole. Det betyder, at skolens tre MOT-coaches står for forløb i udskolingsklasserne, der alle skal være med til at styrke elevernes sociale kompetencer. MOT bygger på værdierne: MOD til at leve, MOD til at sige nej og MOD til at vise omsorg.

Traditioner i spor U:

• Første skoledag i egen klasse med klassens lærere og et fælles arrangement i hallen for hele skolen
  • Fællestid ca. en gang månedligt (morgensang, foredrag, samling med socialt formål mm.)
  • Motionsdag, hvor der kæmpes i triatlon
  • Lejrskole for 7. årgang
  • Sporfest for alle elever i udskolingen
  • 9. årgang står for planlægning af ”Juleturnering” op til juleferien